snow

Amerikanare & Morgonpromenad

Min lärare sa en mycket intressant sak för någon vecka sen. Hon sa att det finns ett gym i USA som är uppe på ett högt berg. För att ta sig upp måste man antingen gå i trappa eller åka rulltrappa. Man hade satt ut en webb-kamera precis vid trappan och rulltrappan för att se vad folk valde. Och nästan alla valde rulltappan. Är inte det märkligt? Alltså vi snackar om vägen upp till gymmet. Om det hade varit en affär eller något helt annat så är väl inte det så konstigt. Men syftet med att gå dit är för att träna och ändå väljer de rulltrappan.



Godmorgon iallafall. Jag sitter här och njuter av en fin tisdagsmorgon. Frukosten är serverad (av mig själv, hehe) och jag försöker peppa mig själv till att (bokstavligt talat) till skolan idag. Tror det är 7 kilometer. Just nu är ögonen trötta och kroppen seg men efter någon till macka ska jag nog palla det här. Återkommer med hur det gick. Glad tisdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0