snow

Positiv VS Negativ

Goooodag! Hur mås det idag? Jag har svinont i huvudet, träningsvärk i knäna (!) och känner inte alls för att plugga till svenskaprovet imorgon. Ännu mindre känner jag för att sätta mig ner och svara på de förbaskade frågorna som vi har till historian imorgon. Visst är det roligt att höra på mig? Visst får du extra energi när du läser detta? Ska jag fortsätta? Eller ska jag försöka "positiva till mig" en aning?  



Jo, jag gör det. För jag tror det blir roligare att läsa då. Och, framför allt, jag tror jag mår bättre av att tänka i den ljusa banan. Så då säger vi välkommen till Positiva Annie! Ok, var ska jag börja? Det finns hur mycket positivt som helst att se. Bara man öppnar ögonen och tänker möjlighet istället för problem. Vad är det man säger föresten: Pessimisten ser problem i varje möjlighet medan optimisten ser möjlighet i varje problem. Hur Du Vill Se På Livet Är Ditt Val!



Det är faktiskt inte alls många veckor kvar - helt ärligt - tills det är lov igen. Och nästa söndag drar vi fram klockan en timme så då blir det ännu ljusare och då känns dagarna en hel timme längre! Jag vet inte vart du befinner dig men här i Skåne känner man riktigt ordentligt nu att våren är på ingång. Nu har jag bara sagt några positiva saker. Men visst märker man en skillnad bara på hur man ser på saken? Och om man bara tänker efter så finns det rätt mycket att se fram emot! Att vara negativ är en av de sämsta egenskaper man kan ha, enligt mig då. Man ska inte göra höna av en fjäder och man ska se lösningar istället för problem. Vi ska även vara ytterst tacksama över att vi bor i jordbävningsfria Sverige!

Positiviteten har räddat väldigt många människors liv!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan inte annat än hålla med dig Annie. Se lösningarna istället för problemet! Man mår bra av att vara positiv. :D Fin bild också på rönne Å, får mig att minnas den fina sommarkvällen.

2011-03-15 @ 20:19:16
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0