snow

Vandring + Tältning + Paddling

Uppdaterat inlägg med bilder! Bilder är tagna från Emelie - hoppas det var okej! (Läses som att det är fredag. 18.00) Jag var en liten lortgris när jag kom hem för några par timmar sen men nu är jag nyduschad och det känns himla skönt! Vad bortskämd man är med golv, tak, värme och tvål här hemma! Vårt lilla äventyr började igår morse. Vi vandrade 1.6 mil med en tung packning på ryggen. Mina höfter, axlar och fötter tyckte sådär om den upplevelsen. Men det var en himla fin promenadsträcka. Jag såg så många potentiella bilder men jag fångade bara dem på näthinnan, tyvärr.





När vi kom fram till tältplatsen lagade vi mat på våra stormkök. Lite senare på kvällen poppade vi popcorn, gjorde te och lekte musiklekar och djungelsafari. Hur mysigt som helst! När det blev kallt kröp vi in i tältet där hela klassen fick plats. Men det blev inte mycket varmare där inne! Shit vad vi frös! Så vi var glada imorse när solen kikade in på oss. Efter frukost satte vi oss i kanoterna och började en mils paddling. Jag och Karolina badade halvt i Rönneå eftersom vi fastnade i en fors där det bara vällde in vatten i kanoten. Bortsett från det har allt varit väldigt roligt! Vi har sjungit massa sommarlåtar, umgåts och skrattat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0