snow

Advent, julskyltning & folkomröstning

Idag är det mycket som händer. Ett. Det är första advent! Känns det som det tycker ni? Det tycker inte jag! Min hjärna registrerar oktoberregn och massa blåst istället. Två. Idag är det julskyltning i Ängelholm! Känns det som det tycker ni? Smaka på ordet julskyltning. Förra året hade vi äran att ha massa snö och en riktigt julskyltning. I år känns det bara hittepå. Jag kommer ihåg att jag frös så mycket förra året att jag köpte raggsockar på torget. I år är det andra bullar. Gick i min sommarjacka senast igår. Fast okej, jag erkänner. Det var kallt. Men ändå. Tre. Idag är det folkomröstning i kommunen! Jag var precis på min gamla skola och röstade. Det kändes... vuxet.



Sverige är verkligen ett bekymmerslöst land. Det tänkte jag på idag när jag röstade. Folkomröstningen handlar nämligen om en cykelbro. Frågan är om man ska bygga en bilbro på denna cykelbro istället eller om man ska låta cykelbron få vara just en cykelbro. Och detta har det skrivits om i tidningen vill jag lova. I månader! Andra är upprörda över krig. Vi är upprörda över en bro. Kontraster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0