snow

Recept - kladdkaka!

Det är helg! Glädjerop! Så himla skönt med några lediga dagar nu! Jag är superduper sugen på att strosa på stan så jag tror jag ska ägna min lördagsförmiddag där. Hihi, älskar gå på gågatan, fönstershoppa, gå in i favoritaffärerna och andas in brända-mandlar-doften. Ja, det är lördagsnöje på hög nivå! Men nu till något helt annat. Jag lovade er receptet på kladdkakan och här kommer den kära Bloggisar!



2 ägg
3 dl strösocker
1tsk vaniljsocker
4 msk kako
1.5 dl vetemjöl
1 dl smält smör
1 krm salt

Så hör gör du: Sätt ugnen på 175 grader. Elvispa ägg och socker i 8 minuter. Häll sedan i alla torra ingredienser. Smält smöret och häll sedan ner det i smeten. Bröa en kakform eller lägg smeten i muffinsformar. Ställ kakan sedan i ugnen i 20 minuter.



Har man någon speciell ingrediens du vill ha med tar du sjävklart i det. Jag tog till exempel 1 tsk bakpulver i för att muffinsarna skulle bli lite mer porösa men vet i tusan om jag tyckte det hjälpte. Haha. Jag gjorde dubbel sats, 20 muffinsformar, eftersom jag vill att de ska bli tjocka. Men det där gör man ju som man själv vill.

SMAKLIG FIKA och trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: HIHI

TACK!!!!!!!:-D

2011-09-16 @ 19:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0