snow

Äventyr på picknickfilt




Godkväll mitt i natten! Här sitter jag och småskrattar för mig själv över bilden jag och Karolina tog ikväll på ankorna. Vi hade varit i affären, köpt med oss lite gosaker och slått oss ner på en filt. Vi hann packa upp allt och sitta där i en kvart innan ett stort gäng galna ankor börja komma mot oss! Varken jag eller Karolina är särskilt förtjusta i fåglar. När det till en början bara var små, söta ankungar som var nyfikna på oss och höll sig på avstånd var det OK. Men när de kom närmre och bara blev fler och fler och stora tjocka ankmammor sprang mot oss fick vi nog. Vi skrattade så vi fick ont i magen samtidigt som vi i panik försökte, så snabbt och smidigt som möjligt, roffa åt oss våra grejor och springa därifrån. Det måste sett väldigt roligt ut. När vi hade kommit till ro på nästa ställe, simmade ankorn längst ån, till vår plats och sprang mot oss igen! Tillsist övergav vi åplatserna och gick till parken. Mycket lugnare och det viktigaste av allt - ankfritt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0