snow

Avokado



Som jag säkert sagt innan har vi i den här familjen, som tradition, att äta tacos varje fredag.
Det gjorde vi i cirka tio år tills den sorgliga dagen kom då pappa sa att han totalvägrar att äta detta mer. Ikväll är det däremot jag som bestämmer vad vi ska äta och det finns inga tvivel - tacos står på schemat! Jag tycker att det känns lika bra, varje gång, att inleda helgen med denna fiffiga maträtt. 

Jag kom just hem från affären där jag har inhandlat lite nödvändigheter till middagen. Jag har varit SÅ sugen på guacemole den senaste tiden så det tänkte jag fixa ihop. Tyvärr har de alltid bara stenhårda avokadon i affären så jag har precis googlat hur man gör för att de ska mognar snabbare. Och tacka vet jag Internet! På en sida hittade jag den brillianta ideén (i och för sig vet jag inte om det funkar men hoppet finns där) att man ska lägga avokadona tillsammans med äpplen. Då ska de bli mjuka snabbt! Tips tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0