snow

En tur till Helsingborg

Hej Bloggis! Nu är jag hemma efter att ha spenderat eftermiddagen i Helsingborg! Jag har halkat fram på Helsingborgs gator med de här fina tjejerna för att nå vårt mål som var Medicinhistoriska Museet! Vi har fått en guidad tur med resten av klassen. Väldigt intressant att få höra hur sjukhusen fungerade förr och hur behandlingar gick till när medicinen inte fanns. De sa att man utformade sjukhusen med runda behandlingsrum och många fönster för att det var lättare att städa, för att ljuset var en viktig del i läkningsprocessen och för att.. äsch, det har jag redan glömt. Det är väl typiskt? Att man glömmer menar jag. Jag vill komma ihåg allt de säger men när man bli matad på hur mycket information som helst på kort tid så försvinner mycket, tyvärr. Det var iallafall kul! (Kan inte flytta på bilderna så det blir ett mellanrum mellan bild och text, nu struntar jag i det)


Sen mötte jag upp mamma och pappa också övningkörde jag hem. Puh! Snö, halka, mörkt och mitt i rusningstrafiken - det var en pärs! Nu sitter jag här med mina varma duntofflor och har en lugn kväll framför mig, i sällskap av den här söta tomten. Vi ska snacka skit och se om det går något bra på teve! Ser ni julkalendern föresten? Åh, så bra! Jag tycker fasiken det är lite läskigt att kolla själv på den. Hehe, fast det kanske man inte ska erkänna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0