snow

Sol & stjärna

Ja men så minsann blev det jul igen! Eller ska vi kalla det jul redan? Hm, jo men jag tycker väl ändå! Idag är det ju dessutom första advent. Min stjärna hänger i fönstret sen förra helgen och lyser så fint om kvällarna. På dagarna ser den däremot mer ut som en sol. Det är först när man släcker ner som de små ljusen bildar en stjärna.



Idag är det julskyltning här i vår lilla stad och den har jag längtat efter länge. Jag tycker den inviger julen på ett härligt sätt. Jag tänkte gå en runda på stan och handla lite julklappar. Sen ska jag till torget och se vad de är för julstånd uppe i år. Antagligen ser det precis likadant ut som förra året och förra igen och igen. Men det är väl just det som är det charmiga antar jag? Glad första advent härliga läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0