snow

Min torsdag

Torsdag och veckan flyger iväg! Så skönt med bara en dag kvar i skolan innan lov! Detta efterlängtade lov, vad underbart det ska bli! Idag har jag och min klass varit hos Svenska För Invandrare. Vi fick träffa en klass som går samma kurs som oss, Människan Socialt Och Kulturellt. Vi pratade om likheter och skillnader mellan deras hemland och Sverige. Jag pratade med två tjejer som var i min åldern. De kom från Turkiet och Irak. De tycker att vi i Sverige har bra mänskliga rättigheter men att vi är dåliga på att hjälpa varandra. Och de tycker att många svenskar har fina ögon.



Efter skolan åkte jag och Anna hem till Josefine som fyller år idag. Hon fick små presenter. Vi hade fottema på det vi gav eftersom hon hatar fötter. Kräm, skrubb, fil, nagellack och strumpor. Också fikade vi. Mysigt! Jag kom hem för en stund sedan och tänkte kolla på Biggest Loser. Min torsdag i sin helhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0