snow

Balväska & mina tankar

Tänka sig - idag är det hela två månader sen det var bal! Och redan nu när jag tänker tillbaka på skolan, studenten och mina klasskompisar så saknar jag våra stunder SÅ mycket! Jag visste att jag skulle göra det och nu har jag liksom ett litet tomt hål i magen som så småningom kommer fyllas med nya, roliga minnen. Men än är det tomt och det ska jag låta det få vara.


Balen ja, det var det jag skulle prata om. Balen var fin, rolig och en upplevelse för livet som jag aldrig kommer att glömma. Men något jag heller inte kommer glömma är all uppståndelse som det var kring den här balen. Det var helt galet. Det pratades om klänningar, smycken, väskor, bilar, skor, biljetter, kavaljer, baluppsättningar, nagelfixingar, sminkning på salong o.s.v. i ett helt år innan det ens var vår tur! Helt galet. Och om ni bara visste hur mycket pengar som man la på detta. HELT sjukt! En kompis till mig la 7500 spänn på balen! Och det som var mest sjukt var ju att den här klänningen (som vi hade på oss till elva på kvällen, sen skulle man byta) kunde kosta 4000 kronor. Puh. Om man inte var fattig innan denna dag så var man det garanterat efteråt. Haha.


Jaja. Det jag försöker säga är att det var väldigt upptrissat med allt. Men att man själv faktiskt kunde dra ner allt på jorden. Jag ville inte göra det så stort och därför valde jag till exempel att min kompis fixade mitt hår, jag sminkade mig själv, köpte en klänning som passade min plånbok (och mig, haha) och det enda jag la lite mer pengar på var min balväska. Jag gick in i den lilla mysiga butiken Systrarna Olsson som vi har här i Ängelholm och blev blixtförälskad i denna lilla, gräddvita skapelse. Den kommer från märket Ester Elenora. Så fin! Jag hoppas jag snart får gå på bröllop för då kommer den till användning igen. Fast den är lika fin till en utekväll på stan också eller en lite finare middag.


Så. Ni som ska gå på bal. Kom ihåg - gör det på ert sätt. Då blir det oftast bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0