snow

Grattis mamma!



Idag fyller min mamma år! Åh, vad jag älskar henne! Grattis mamma! Hurra hurra hurra hurra! Och den långe - HURRRRRRRA! Och den korte - HURRA! Och den stumme - *stamp med foten*. Ena halven - HU. Andra halvan - RRA! Haha, brukar ni också sjunga den här versionen?  

Idag har det varit en stressig dag. Ja, inte fysiskt sätt men psykiskt. Studenten känns nära (igår vara det en månad kvar!) men det finns mycket som måste bockas av på att-göra-listan innan dess. Och det är väl det som stressar mig och äter upp mig inifrån. Jag har sån press på mig för jag har besämt mig för att inte lägga mig och ge upp nu när det är så lite kvar. Mitt mål är att när jag tar studenten ska jag känna att jag har gett allt jag kunnat och verkligen gjort mitt bästa. Jag måste intala och påminna mig själv att det kommer vara värt mödan.

Och med det sagt så har jag en ytterst angenämn och mycket kärleksfull uppmaning till min mattebok. Gå och lägg dig under jorden och lova mig att ALDRIG visa dig för mig igen efter nationella provet. Lovar du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0