snow

Ledighet & tacksamhet

Äntligen fredag säger jag som vänt både ut och in och upp och ner på veckodagarna nu när jag praktiserat. Idag känns det i vilket fall som fredag för mig! Så gött med ett par dagars ledighet! Imorgon ska jag låtsas att det är helg. Bara göra det som faller mig in och njuta av att ha en "lördag" helt oplanerad. Annars har dagarna rullat på ganska bra tycker jag. Fortfarande mycket nytt på praktikplatsen men jag börjar ändå få snurr på det och förstå vårdtagarnas rutiner och personalens planering. Det känns skönt.

Lånad

Igår var jag och kollade på alla fina gravar på kyrkogården. Åh, så vackert det var. Minneslunden är fantastiskt fin och mäktig som lyser upp platsen med alla hundratals ljus och blommor. Jag tänkte på alla som inte är här, som jag saknar, men även på alla som finns i min närhet. Jag fick mig en liten tankeställare och påminde mig själv om att jag ska vara så tacksam för allt jag har. Man måste tänka lite längre ibland för att sedan kunna påminna sig själv att man ska uppskatta livet. Att man får leva, är frisk och att man är omgiven av många fina människor. Tacksamhet kan man aldrig få för mycket av ♥.

Nu ska jag hålla helg och åka hem till min kärlek. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0