snow

Tips för inlärning



God torsdag mina fina läsare! Innan Hela Sverige Bakar tänkte jag slänga iväg ett litet inlägg. Följer ni programmet? Tilde De Paula är en så grym programledare tycker jag! Hon och David Hellenius är mina favoriter. De kan det där med programledargrejen. Jag har faktiskt försökt mig på det där med att vara programledare en gång. Det var när jag och Lina spelade in egenpåhittade avsnitt av programmet Dolce Vita (som Emma Andersson höll i, för många år sedan). Haha, ska se om jag hittar de filmerna någon dag. Vi gick in mycket seriöst för att få till bra avsnitt. Vi skrev manus, klädde ut Lina till olika artister och hade olika aktiviteter i varje program. Bland annat Linda Rosning som skulle tatuera sig och Sandra Dahlberg som älskade sitt Klimpfjäll. Haha, blir helt full i skratt när jag tänker på det. Men nu kom vi verkligen på sidospår.

Det jag egentligen tänkte säga med det här lilla inlägget (som snart är uppe i en uppsats) var att tipsa er om hur man lär sig bättre. Jag har nämnt det för er tidigare men det är verkligen ett supereffektivt sätt att lära sig på så det är värt att nämna igen! Hur gör jag då? Jo, jag skriver det jag ska komma ihåg i olika färger. Imorgon, till exempel, har jag prov på iaktagelser, som vi undersköterskor ska göra när vi jobbar inom vården. Pulsen har jag skrivit i svart, andningen i grönt och blodtrycket i brunt. Alla glosor är markerade med rött. När jag sitter där på provet så ser jag färgen framför mig! Toppen! Det är ett enkelt sätt att hålla i sär all fakta och alla begrepp. 

Nu: Hela Sverige Bakar med mys-Tilde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0