snow

Satsumas - när den är som bäst!

God söndagkväll på er alla där ute! Hoppas ni haft en fin helg! Min har varit i det lugnaste laget. Oj, oj vad jag har gjort absolut ingenting. Det var verkligen välbehövligt för min förkylning och för min mage som haft så ont på grund av stress i veckan. Det har därför varit mycket häng på soffan den här helgen. Men jag har ändå hunnit med en del. Jag har vara på skojakt, haft lördagsmys med Marcus, varit ute på vägarna för att övningsköra och, till min stora lycka, hittat satsumas bland fruktavdelningen när jag var och handlade igår. Nu blir Sara glad! Nu kan jag ju nämligen ha satsumas-skola för bloggen!


Jag berättade ju tidigare att jag är synsk när det gäller satsumas. Ja, det kan verka lite läskigt men ni behöver inte vara rädda på något som helst sätt. Detta är bara en liten magisk talang som har kommit till min kropp. Exakt precis så här ska en satsumas se ut för att vara perfekt i smaken. Jag vill ha den lite syrlig, saftig och "tunn i fruktköttet", om ni fattar. Skalet ska vara tunt, får inte ha några bucklor, den ska vara hyffsat liten och gul, inte orange. Det absolut viktigaste är att den inte har något topp. Alltså den där lilla svarta pricken högst upp får inte sitta på en topp utan ska helst vara helt platt. Jag hoppas du förstod. Nu kan ni handla satsumas i massor och frossa! Jag är en riktig satsumas-älskare!

Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

är det inte en clementin?? ;) Eller heter dom satsumas?

2012-09-30 @ 22:08:24
URL: http://baraebbis.blogg.se
Postat av: saaarrraaa

nu blev jag riktigt glad! ska lätt handla det i veckan :-D tack!

Svar: Wii! Vad gött! :D Ja, det är ju så gott! Ses imorgon :)
Annie

2012-10-01 @ 16:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0