snow

Tada - kladdkakemuffins!




Godkvällens alla helgfirare! Jag har varit en snäll syster ikväll och både bjudit min bror på tacos och efterrätt! Det blev mycket uppskattat! Det jag bakade innan idag var kladdkakemuffins! Åh, så gott! Med tanke på hur sällan jag faktiskt bakar och med tanke på hur det såg ut sist så måste jag säga att jag blivit bättre. Muffinsarna var lika goda som sist men de blev bra mycket finare den här gången.




Receptet har du här!

2 ägg
3 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kako
1.5 dl vetemjöl
1 dl smält smör
1 krm salt
1 krm bakpulver

Så hör gör du: Sätt ugnen på 175 grader. Elvispa ägg och socker i 8 minuter. Häll sedan i alla torra ingredienser. Smält smöret och häll sedan ner det i smeten. Bröa en kakform eller lägg smeten i muffinsformar. Ställ kakan i ugnen i 20 minuter.

Nu ska jag ta en snabbdusch för sen blir det en spontanutgång! TREVLIG HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0