snow

Bättringsväg & körkortshämtning!

Också var det onsdag, vill jag tro. Söndagen blev nämligen en måndag och ja då fortsatte det så och därför går jag här och tror att det är onsdag idag. Se&hör ska komma med posten och ikväll ska det vara final i Sveriges Mästerkock. Men så är det bara tisdag. Rackarns också! Imorgon hoppas jag hur som helst att Jenny kammar hem segern! Hon har varit bra från start! Har ni följt det?


Idag mår jag mycket bättre! Tack och lov! Hostattackerna börjar avta och jag har känt mig relativt pigg. Skönt! Så pass pigg att jag kunde hämta ut ett megaviktigt brev på posten idag! Kanske det viktigaste och roligaste någonsin.... SÅ KUL! Inte trodde jag att man kunde bli så glad för ett brev från Transportstyrelsen! Jag kan knappt fatta att jag har tagit körkort! Det har liksom varit så mycket med detta att det är svårbegripligt att det nu är över! I september skrev jag in mig, tog en lektion i veckan och började plugga teori. Efter jul trappades allt upp och sen februari har det varit full fart framåt! Såååååå gött att det nu är klart! Nu gäller det bara att köra, köra, köra så jag inte glömmer. Men det gör jag gärna. Kör alltså. Häromdagen när jag körde själv för första gången kändes det så galet. Och tomt. Jag hade plötstligt ingen brevid mig. Åh vad vuxen jag kände mig! Idag var jag alltså och hämtade ut körkortet. Körkortsbilden är tagen tre minuter innan uppskrivningen så det är en aning nervös Annie på bild men vad gör det?

Vad har jag mer gjort idag? Jo, jag kollade på årets första avsnitt av Biggest Loser! Jag blir så inspirerad, när jag ser programmet, till att äta nyttigt och träna så svetten lackar. När min förkyldning är över ska det bli åka av. Det lovar jag. Men först lite mer citronvatten och lugna promenad. Sen så! En sak till bara: jag har, mest för min egen skull, lagt allt som har med körkortet att göra i en mapp. Jag kallar den för På Väg. Fyndigt va? Det här inlägget får vara avslutningen på den kategorin. Från tankarna när alla andra tog tag i sina körkort och jag hade mitt fokus på skolan, till första övningskörningen till nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0