snow

Getter, shopping & höst

Tänkte slänga iväg ett inlägg innan Idol börjar! Idag har jag föresten insett ännu lite mer att det går mot hösten (vill egentligen inte alls känna eller märka av det) och det är att: 1) skolorna börjar. Jag är lite glad av att slippa det. Jag tänker på all press och alla "fria timmar" som gick till att plugga. Också har man ingen skolångest heller. Det är skönt. Men samtidigt kan jag sakna det så förbaskat ibland. Gemenskapen. Börja klockan åtta istället för sju. Och alla förväntningar man hade, 2) nu startar alla serier som legat på havets botten under sommaren. Idol och vi ska inte tala om - Ensam Mamma Söker (som har tagit en ny form för er som missat det. I år har de en programledare! Magdalena Graaf). Suupppperkul om du frågar mig!


Det jag hade tänkt med det här inlägg från början var att skriva vad jag gjort i helgen. Så nu kör vi den raddan också! I lördags tog jag sovmorgon och städade undan här hemma. Har jag sagt att jag älskar det med lördagar? Starta dagen vid tio/halv elva och sen städa som en tok i en timme för att sen verkligen ta helg? Nej, men hur som helst så älskar jag det! På eftermiddagen mötte jag upp Marcus och hans familj och inte minst hans sjövilda kusin! Tänk när man var elva - det känns så länge sen. Men ändå som igår (känner mig så äckligt gammal när jag tänker så). Vi var i Hembygdsparken, kollade på getter och åkte linbana. På kvällen hade vi filmmys och såg Ego. I söndags var jag och mamma och shoppade kläder. Vi skulle egentligen bara handla mat men rååååååkade gå in i tantaffären Brännborns Kläder som ofta överraskar. Mycket snygga kläder så det kunde inte hjälpas att några blusar köptes. Nej, men vad har hänt? Som jag pratar. Och vem pratar jag till? Ja, det undrar jag också. Ibland är det väggar och ibland släktningar och ibland främlingar. You never know. Nu blir det Idol! Och om två veckor Ensam Mamma Söker! Hösten är ju ändå bra härlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0