snow

Tankar om varv och Göteborg

Som ni kanske kommer ihåg så fick jag en anmälning till Göteborgsvarvet i födelsedagspresent i våras. Otroligt spännande, läskigt och framför allt peppande! Jag är så grymt nervös (redan, loppet är inte förrän i maj) och har tänkt ut många skräckscenarium för vad som skulle kunna hända. Men och andra sidan är jag också väldigt glad att jag ska göra detta. För jag har bestämt mig. Att jag ska klara det. Jag hoppas inga sjukdomar eller liknande ska kunna vara till hinder för att jag ska nå mitt mål - att få riktigt bra kondition! Jag har alltid sett mig själv som tjejen med dåligt flås men nu ska det bli ändring på det. Åh! Planen är att trappa upp träningen sakta och varva joggingturer med intervaller (jag är verkligen hundra på att det är intervallerna som är tricket) och gym. När man springer har jag lärt mig att det är väldigt viktigt med två saker. Ett par bra skor med ordentligt stöd. Och musik. Just nu är det Agnes låt Got Me Good som spelas högst!


Häromveckan blev jag helt pirrig i magen när den här tidningen kom med posten. Alltså det ska verkligen bli roligt att springa två mil men samtidigt är jag så fruktansvärt nervös. Jag är verkligen det. För att jag inte ska orka. För att jag ska ha ont i magen, ha mensvärk eller vara förkyld den dagen det gäller. För att det ska vara för varmt. Eller för att jag springer för fort i början så jag får håll. Men mest nervös är jag för att jag ska göra mig själv besviken. För jag vill ju så gärna! Det blir ett spännande träningsår detta. Mycket spännande.

Tror jag hade sprungit snabbt i dessa byxor!  Tror ni inte? Synd att det är Adidas, jag som har bestämt mig för att vara en Nike-tjej. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0