snow

Bio & en rosa dröm

 
Igår var ju jag som sagt på bio och såg 12 Years A Slave.
En mycket gripande, tänkvärd och bra film på många sätt men usch - det var många obehagliga scener och tyvärr väl även verklighet för många slavar på 1800-talet. Det blev kontrast till vad jag brukar se för typ av film! Romantiska komedier där ett krossat hjärta eller en semester som går åt helvete, är det värsta som inträffar. Men för er som vill ha ett tips på bio rekommenderar jag denna! Ni får i så fall gärna kika in här och berätta hur den slutade. För det missade jag. Sista tåget hem gick bara några minuter innan filmen var slut (såg den i Helsingborg) så jag och Marcus fick gå (läs: tränga oss igenom hela raden) just när det var som mest spännande. Hmm, nästa gång får vi kolla upp tågtiderna innan vi bokar bion. Vad gör ni idag då? Jag sölar, slappar, dricker jävligt mycket vatten och försöker kissa ut min äckliga förkylning som dök upp från ingenstans! Jag har även en övervägning med mig själv om jag ska köpa en superdupersnygg jacka som jag hittat eller inte. Mycket svåra beslut som känns långt borta från slaveriet i USA. Usch ja, känns ju inte alls rätt att diskutera rosa jackor här.. Det får vi ta en annan dag! Önskar dig Bloggis en bra kväll istället så återkommer jag imorgon med friska krafter och en årsresumé!

Bilden är lånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0