snow

Lyxar fram till jul

 
Jag hoppas ni har en skön vecka därute! Jag har bestämt mig för att ha en lugn månad vad det gäller jobb. Helt urhärligt om du frågar mig! Detta har jag sagt sen jag började jobba men jag har aldrig riktigt hittat någon bra anledning. Förrän nu. Jag har tackat ja till många dagar fram till den 20:e. Sen tänkte jag hålla julledigt, precis som när man gick i skolan (vilket känns som att det var fjortontusen år sedan! SORLIGT. Saknar det jättemycket emellanåt). Och det ser jag såklart framemot! Och om inte ledigheten vore lyxigt nog så ser inte mina arbetsdagar allt för ansträngande ut - tidsmässigt. Sju till ett - några lite längre - men de flesta är sex-timmarspass! Lyxos om jag får säga det själv! Nu väntar jag in Sven och hoppas inte den här stormen blir lika stormig som den förra. Det hade varit tråkigt.

Och vänner. Nu när solen går ner kvart i fyra och det blåser och har sig och ingen snö har kommit och regnet piskar mot rutan och det är varken varmt eller kallt ute vill jag bara påminna mig själv (när jag läser det här inlägget i maj - augusti någonting) att NJUTA av sommaren och ljuset och det gröna. Bara gör det. För böveln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0