snow

En liten påminnelse

Minns du denna?

Jag måste bara få säga att jag längtar SÅ efter våren!
Just nu är det så naket, kalt och kallt ute. Ruggväder är bara förnamnet. Så här kommer en liten påminnelse, kära Annie, när du bläddrar tillbaka i arkivet i sommar. Annie, njut av värmen. Och ljuset. Se dig omkring och kom ihåg att i vinter kommer du sakna allt det gröna och enkelheten i att bara kunna dra på dig en tjockare tröja och ett par skor också är du klar. Eller en klänning. Åh. Klänningar! Är inte det underbart? Jag har hittat en SÅ HIMLA fin som hade passat perfekt för Sverige-sommarväder med lite längre ärm och som är så där enkel och söt. Den står högst upp på min önskelista (tänk att jag fyller 20 om bara drygt en månad. Är inte det galet?). Så Annie. Lyssna nu. Öppna ytterdörren, betrakta alla träd och blommor, ta in en nypa luft och snöra på dig joggingskorna och spring en runda på slingan. Snälla gör det. För är det något jag saknar så förbaskat mycket just nu så är det joggingturen på 3 kilometer. Det är en ren härlighet. Just nu är hela slingan isbelagd och just idag är det så rackarns ruggit ute. Med minus en grad hade den där joggingturen inte varit en allt för rolig upplevelse. Så. Annie. Förtstod du nu att sommar är bra härligt? Och kom ihåg att februariväder är ren skit. Okej. Spring nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0