snow

Fredagsplugg



Hej fredag och hej alla teoriböcker! Idag ska jag köra sista racet innan jag checkar ut och tar helg. Jag ska bland annat plöja igenom dessa böcker. Shit pommes vad mycket det är som ska tryckas in. Körboken (alla praktiska moment), halkkörningsboken, teoribok där man ska svara på massa frågor, tre böcker om vägmärken, den tjocka boken som är trafikskolans motsvarighet till bibeln, kalendern där körlektionerna är uppskrivna (cool framsida va?), papper som jag skrivit för att lära mig vart man får parkera och sen ett litet häfte där de NYA reglerna står - för hur mycket last och släp och ny tillbehörighet för släp och vikt och ja.. Ni hör ju själva. Man får inte vara dum i huvudet när man ska ta körkort. Men tyvärr finns det enda så sjukt många idioter på vägarna som kör rattfulla och narkotikapåverkade. Åh, blir så trött! Lika många taxibilar det finns, lika många kör rattfulla i Sverige. Alltså: så många taxibilar du ser varje dag, lika många rattfyllerister är det på vägarna. Fast dem ser vi inte. Jobbig tanke. Att man inte kan lita på andra i trafiken.

Okej, nu måste jag sätta igång! GLAD FREDAG Väggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0