snow

Vårtecken 28 februari

Bilder i farten

Minns ni att jag letade efter vårtecken förra året?
Eller har jag kanske gjort det i två år, till och med? Jag vet inte men hur som helst så tycker jag att det är bra härligt att göra det. Leta efter sånt som säger att vi går mot rätt tider menar jag. Det största (och helt klart bästa) vårtecknet av dem alla tycker jag är när vi vrider fram klockan (ni kan trixet hur man håller koll på om klockan ska vridas fram eller bak va? FRAM med utemöblerna i mars och TILLBAKA med allt som heter trädgårdsmöbler när det blir oktober). Då blir dagen längre och därifrån går det ganska snabbt till träden får blad. Dit är det dock en månad kvar. Men mars kommer rusa fram, det känner jag på mig! Fast dagens vårtecken har faktiskt med ljuset att göra. Idag när jag cyklade hem från träningen klockan halv sex var det fortfarande LJUST ute. Hur glad blir man inte?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0