snow

Lördag med recept



Jag vaknade upp till strålande sol och ett täcke med snö över gräsmattan. Härligt att det får ligga kvar tycker jag! Jag skrev ju igår att jag bakade och det var alltså detta jag snackade om. Knäckebröd! Jag fick ett recept av Karolina i somras (!) som jag blev så sugen på att göra. I höstas fick jag tummen ur att handla hem alla ingredienser. Men det är alltså inte förrän nu som jag har testat på att göra det. Och det blev inte ens det recpetet jag gick efter, eftersom pappa hade hittat något nytt som han redan testat och som blev bra. Väldigt enkelt. Det tar bara tio minuter att förbereda och sen sköter det sig själv i ugnen. Vi hade det inne i 50 minuter eftersom det blev lite bränt vid första försöket. Detta är ju ett superbra alternativ till godis och dylikt. Nu är det lördagsröj som gäller här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0