snow

Slask och blask



Ja, det är så man beskriver dagens väder bäst. Shit så slaskigt! Usch, hatar det. Imorse när jag cyklade i den kolsvarta natten (ja, det kändes som det iallafall) till sjukhuset piskade snöblandat regn mot mitt ansikte. Och heller gick det inte att cykla eftersom snön har töat och man bara kommer i slaskspår när man försöker ta sig fram. Sa jag att jag hatar detta väder? Förutom det har jag haft en bra dag. Växlarna på cykeln är ju till och med växlingsbara igen - om man ska vända det till det positiva. Och det ska man ju. Praktiken går framåt - bara två dagar kvar. Läskigt hur snabbt tiden springer iväg. Jag började väl nyss? På fredag är det lite avslutning med klassen och efter det är det massa blandade känslor. Jag - JAG - har undersköterskekompentens och är samtidigt arbetslös. Vad ska man tycka om det? Inte fan vet jag. Nej, jag menar det - blaaandade känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0