snow

3 av 4

Nu är tre av fyra väskor hemma. En vecka efter hemkomst - dök de upp (detta efter att mamma och pappa ringt, säkert 20 gånger, till flygplatsen). Och nu är det alltså "bara" en väska som är bortsprungen. Väskan med alla mamma och pappas kläder. Tack Gud, eller bagagekillarna, eller vem det nu må vara som såg till att väskan med mina smycken inte försvann iallafall. Men heeeejdå, säger jag till alla mina bikinis! Vi lär aldrig ses igen. 


Med detta i bagaget (haha, vits-Annie är på språng) har jag lärt mig en hel del.
1. Vid nästa resa kommer jag packa lite. Helst så lite att det går in som handbagage men i vilket fall kommer packningen halveras.
2. Jag kommer inte ta med mig favoritplaggen. De får stanna hemma. I tryggt i förvar.
3. Kamerasladdar och annat teknikskit kommer ligga i handbagaget.
4. Jag kommer ge väskan lite extra omsorg, säga tack och adjö, vi ses kaaaanske igen, innan jag ser den slussas vidare på incheckningsbandet.
5. Smycken kommer aldrig packas ner. De ska sitta pååååå kroppen Annie. Ingen annan stans.
6. Jag kommer inte lita på flygbolagen.

Vad kan vi då dra för slutsats av detta? Jo, att vid nästa resa kommer ni se mig i urtvättade jeans och sunkiga tröjor. Och naken på stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0