snow

En vecka - fyra bilder

Min senaste vecka i fyra bilder.


Häromkvällen var jag på stranden med ett glatt gäng. Vi spelade kubb och tre av sex tog sig ett kvällsdopp. Jag var inte en av dem. Kan bli så trött på mig själv ibland att jag tänker så praktiskt. För jag vet att senare, i vinter eller så, hade jag kunnat göra vad som helst för ett dopp i havet - en ljummen sommarkväll. Men nu hade jag ju faktiskt duschat och skulle dessutom upp tidigt dagen efter så nej, det blev inget. Men fint var det. Solnedgång, vänner och bruset från vågorna. Gaah, man kan aldrig få för mycket av sommaren.


I onsdags när jag hade "fredagkväll" kom jag på klockan sent att jag ville baka kladdkaka. Så sagt och gjort. Hade längtat efter den i flera dagar. Kladdkaka med kokosöverdrag. Den blev så ruggigt god att jag hade kunnat svepa hela själv. Det nya tricket är att ha den inne i ugnen bra mycket längre än vad receptet säger - på lite lägre värme. Och för att kokossmeten ska bli ett snyggt överdrag måste kakan ha fått en ordentlig yta innan den läggs på. Tips tips! Det är fasiken inte mycket jag kan baka - men kladdkaka är jag ta mig tusan en fena på. Jag borde få "kladdkakeproffs" som titel av kungen, tycker jag.


I torsdags var jag och Marcus hos våra vänner i Helsingborg och hade det riktigt trevligt. Kunde sitta ute hela kvällen. Spelade kort, lyssnade på musik och lärde känna nya människor! En bra kväll som avslutades inne i stan där det var tusentals på festival. Tivoli och scener - där bland annat Familjen spelade (som jag för övrigt tyckte var riktigt kassa). Några av oss åkte karuseller men jag stod på avstånd, nöjd (det finns ett annat ord jag letar efter.. men kommer inte på vad det heter), och tittade på. Dessa attraktioner monteras upp och ner i en väldans fart och därför litar jag inte ett skvatt på dem. Förståndiga Annie dyker upp lite här och var förstår ni.


Och det bästa med den senaste veckan är att jag har börjat träna. Det har varit skamligt lite träning under alldeles för lång tid nu. Jag är så bra på att hitta undanflykter att det inte är klokt. Och med tidens gång glömmer man ju också bort den alldeles underbara känslan träning ger. Det är ju helt sanslöst! Man blir pigg och glad och känner sig så nöjd med sig själv. Mer träning Annie! Idag var det dock inte nådigt. 27 graders hetta har vi haft och inte en endaste vindpust ville svalka mitt överkokta ansikte (nu snackar vi tomatröd!). Men efteråt - världens härligaste känsla! Har jag föresten sagt att jag tycker det är så larvigt med tjejer som klär sig så där rosaaktigt och flickigt när de tränar? Men så för ett tag sedan såg jag mig själv i spegel och insåg att det är rätt gött ändå. Att vara tjejig.

Nu: ladda inför morgondagens delade tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0