snow

Virkad klänning & lax i paket

Ännu en gråmulen dag att gå till mötes. Men hur grått och trist väder vi än må ha så har jag bestämt mig för att bära så mycket sommarplagg det bara går. Jag ÄLSKAR känslan av att bara dra på mig en klänning, upp med håret i toffs och sen vara redo! Så sol eller ej - det är klänning som gäller, så här i sommartider! Igår inhandlades en ny. En alldeles underbar naturvit, virkad klänning. Med underlinne till fest eller utan underlinne till stranden!


Nu till något helt annat. Lax. Igår gjorde jag en mycket enkel men grymt god middag. Lax i foliepaket. Salta och peppra laxbitarna. Grilla (eller stek) dem så att de får lite yta. Lägg dem sedan i paketen, som du klippt ut. Dela tomater, rödlök, scharlottenlök och fetaost i bitar och lägg allt tillsammans med laxen. Avsluta med en klick vitlöksost, lite smör och pressa en skvätt citron över alltihop och toppa med basilika. Ha paketen på grillen i cirka 15 min. Till detta hade vi nypotatis, sallad och dillsås. SÅ GOTT! Jag hittade receptet på den här bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0