snow

Melodifestivalen & värmeslag!

Hello sunshines! Städdag här idag! Haha, det känns som jag säger det ofta. Gör jag det? Melodifestivalen har spelats högt och jag undrar vem som vinner på lördag. Vem tror DU? Det känns som Munther och Yohio är förhandstippade. Jag gillar Heartbreak Hotel men vet inte riktigt vad jag tycker om allt det rosa och han som artist. Jalla Dansa Sawa får man iallafall såååå mycket energi av. Fast den är ju inte ens i final så ganska svårt att den segrar. Bara inte gubbarna eller Sean Banan tar hem det så är jag nöjd! (Ebba, vad tror du?!)


Nu till något helt annat. Igår när jag kollade vädret i tidningen så blev jag mycket förvånad. Det står att den varmaste temperaturen som mättes upp var tjugo plusgrader - och detta var i Munka Ljungby, som bara ligger en mil här ifrån. TJUGO grader, kan det verkligen stämma? Det hörs mycket orimligt. Men gött om det hade varit så. Då hade man kunnat skippa att sitta på ett flyg i fem timmar till Kanarieöarna och istället åka bil i tio minuter så är man där, i värmen. Man kan slänga långbyxorna, äta glass på uteserveringar, sola ett par timmar och sen hoppa in i bilen igen. Oh yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0