snow

Spelas om och om igen


Vet ni vad jag är grym på?
Jo, det är att spela sönder låtar. Alltså jag kan älska en låt så mycket att jag blir beroende av den. Hela jag bara skriker efter att få höra den om och om igen. Och det är först när jag får just den  musiken i mina öron som jag kan känna lugnet. En låt som varit en stor favorit här de senaste veckorna är Jalla Dansa Sawa. Den ger mig energi! Men nu börjar jag kunna den (well, den svenska biten har gått som på räls i några veckor men nu har även refrängen, som är på franska, lossnat. Men det är liksom bara när jag sjunger den tyst, för mig själv, som jag kan avverka just den delen av låten utan krussel med uttalet). Nu har jag iallafall hittat en ny. Det är med Passenger - Let Her Go. Sååååååå fin! Tänkte översätta den till franska i veckan. Bara för att jag är en fena på det. Ni vet väl att om man kan refrängen till Jalla Dansa Sawa så räknas det som att man kan franska flytande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0