snow

Sol & pelikanen

Godmorgon soliga fredag! Vilken dag va? 22 grader och inte ett moln så långt ögat kan nå! Det är ju nästan lite Cypern-känsla över den här dagen! Där är klockan strax elva och vi skulle precis ut och lägga oss i solstolen! Gött! Och det är faktiskt precis vad jag hade tänkt göra här hemma också! Man måste passa på!


Jag är inget fan av att lägga upp samma bilder på bloggen som på Instagram. Men idag har jag bildbrist (eller egentligen inte! Tog över 500 bilder på semestern men oooooorkar inte lägga över dem på datorn. Än. Så det får vänta!) så tänkte istället visa dessa från semestern! Ser ni pelikanen? Den dök helt plöstligt bara upp på stranden! Vi trodde den hade kommit fel men tydligen bor den där, bland alla soltörstande turister. Helt galet! Förstår ni hur roligt det såg ut när folk låg och solade och var inne i sin lilla halvsovandebubbla och från ingenstans dyker den här märkliga fågeln upp - mitt framför dem? Den är STOR och näbben är enorm så man blir ju inte direkt kaxig när den kommer nära! Jag skrattade så! Men samtidigt var jag skraj att den skulle komma  mot mig! Den försökte flera gånger ta hål på barns luftmadrasser och sno mammornas solglasögon så den var inte allt för snäll, den jäkeln! Hur som helst så gav den oss många skratt - tackarrr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0