snow

Städdag, packning & skottdrama

Hej Bloggis! Här har det minst sagt varit en fartfylld och händelserik dag! Jag satte klockan imorse så jag kom upp i tid! Gick upp halv nio och då var det kokade varmt! Så. Himla. Härligt. Hela dagen har varit stekande sol och 29 grader i skuggan! (Bra reklam Malmö gör för Sverige nu när det är ESC. De måste tro att detta liksom är det normala. Men vi svenskar kan intyga att - det är det iiiiinte!) Jag satte fart och städade rummet. I två timmar. Noga. Ni vet när man verkligen städar. Man ligger på golvet för att se dammet typ. Haha, det låter som jag är manisk! Efter det åkte jag och Marcus och handlade lite grejer inför resan. Nu ska allt vara fixat! När jag kom hem igen får vi höra om skottlossningen uppe i stan. Tre stycken har blivit skjutna när tre killar rånade en affär. Massa poliser och panikslagna människor. Vår granne blev vittne till allt och berättade. Vad är det för människor? Hela eftermiddagen har en helikopter cirkulerat här över för att spana efter brottslingarna. Hemskt. Man bli ju rädd för att vistas i sin egna stad.


När detta hade lagt sig satte jag igång och började packa. Och jag hade bestämt mig innan för att endast packa ner det nödvändigaste (det brukar annars finnas en tendens att det finns en stor hög oanvända kläder kvar på sista semesterdagen ). Jag tror jag lyckades ganska bra den här gången! Sen åkte jag till Malin för att slappa, sola och prata. Såååå gött att bo två minuter ifrån varandra! Nu sitter jag här och ska strax fixa mig inför kvällens 20-års-fest! Jag tror det får bli klänningen ovan! Somrig och fin! Ska bli kul! Hoppas ni haft en hääääärlig lördag utan massa drama och galningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0