snow

Kompistid


Hej måndag. Jag brukar vanligtvis inte känna av om det är måndag eller torsdag när jag går upp. Men imorse. Då kändes det så mycket måndag det bara kan göra. Det var mörkt, kallt och framför allt trögt. Men jag hade en kort arbetsdag som väntade och besök från Moldavien att se fram emot på eftermiddagen. Eller ja, det var Malin som nyss kommit hem från Moldavien om vi ska vara riktigt riktiga. Vi drack te och var ute och gick mitt i natten (klockan fyra..). Tycker det finns allt för lite kompistid i mitt liv just nu. Mycket äldreboende, förskola och vardagliga ting som rymmer alla veckans sju dagar. Och då blir det desto mindre tid för att träffa vänner. Men det gäller att ta sig den tiden, såklart. Och det är just det jag påminner mig själv om idag. Så den här veckan kör jag gasen i botten för tid att umgås med vänner. Imorgon ska jag träffa Sara från min friskvårdsklass och på fredag ska jag fira Maja som blivit 20! Så en skjuts framåt! Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0