snow

Pizzasten


Tjena tjena alla glada och pigga onsdagsmänniskor! Hoppas ni vaknat på rätt sida och är på ert härligaste humör idag! Jag tog sovmorgon till åtta och har efter det ätit mackor och druckit te till en färsk skvallerpress (som sedan några veckor tillbaka kommer tidigt med morgontidningen). Hann dammsuga och tvätta en maskin innan klockan slog halv elva. Jag har även testat pappas farsdagspresent - en pizzasten! Igår gjordes det hemmagjorda pizzor här minsann. Bakade en egen deg och kokade ihop en stark tomatsås på krossade tomater, gul lök, vitlök, basilika och sambal olek. Fyllde pizzan med massa gott - salami på den ena och skinka på den andra. Toppade det hela med massor oregano. Sen skjuts på GRILLEN. Där gräddades pizzan på stenen i cirka 20 minuter innan den var redo att ätas! Stenen ska göra att botten blir frasig - precis som när den lagas i en stenugn. Fick ingen bild på den färdiggjorda pizzan tyvärr men det kommer en annan gång. Tänk i sommar: sitta på altanen, grilla pizza och dricka något gott - aahh. Serverade med pizzasallad, som jag gjort dagen innan. Känner mig riktigt huslig ska ni veta. Så ett litet tips till en pappa som gillar att grilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0