snow

Träning på rutin & ekonomi-nisse

Hej gosisar! Jag har haft en ledig eftermiddag - vilket varit super! Förra veckan tog jag, på riktigt, tag i min träning och nu känner jag att det blivit lite mer rutin på det hela! DEN känslan har jag saknat ska ni veta. Ingen kan väl ha undgått mitt deppiga humör efter att tretton dagisförkylningar avlöst varandra de senaste månaderna?! Jag längtade som en tok efter att få träna och svettas. Och nu är jag då äntligen där! Idag sprang jag intervaller och även om det är rena pesten så är känslan efteråt oslagbar! Tänker ofta på dem som, av olika anledningar, inte kan röra sig som de önskar när jag kör de sista minuterna - att då ska jag minsann inte klaga utan hitta kraft och springa ännu lite fortare! Kanske en konstig sporre men man måste hitta motivationen till att ge allt! Jaja, nog pratat om det.
 

Mår ni bra, kära vägg? Vad ska det bli av er? Jag sitter och pratar här med mig själv dag in och dag ut. Men tycker ni inte vi har rätt trevligt i denna monolog ändå? Hur som. Om ni undrar hur jag ska tillbringa kvällen så kommer jag med svaret här. Ikväll ska jag se när Ina vinner finalen av Hela Sverige Bakar. Myyyycket trevligt! Och sen ska jag slå på trean en sväng också och kolla på Lyxfällan. Alltså när det pratas politik och naturfenomen så känner jag mig inte särskilt klipsk. Men märker vilken jäkla ekonomi-nisse jag är efter att ha sett ett avsnitt av detta program. Smart är bara förnamnet. Jag känner mig så jädrans smart, ska ni veta, när jag ser hur folk kastar bort sina liv. Förra veckan var där en kille som ville låna 15 000 kronor. Det fick han. Men då var han tvungen att köpa en bakmaskin för 10 000 kronor först. Och det gjorde han. Såklart. Haha, ibland undrar man alltså. Så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0