snow

Skor, regnställ & julen är (snart) här

Efter en tuff vecka är det äntligen fredag! Åh, vad jag älskar denna veckodag! Bra mycket bättre än både lördag och söndag! Nu är man liksom lite halvtrött i kroppen men får samtidigt energi av att veta att man är ledig i ett par dagar! Den här veckan har jag hur som helst jobbat både på förskolan med alla gulliga barn och på äldreboendet med de söta pensionärerna! Kroppen har sagt ifrån att den är trött och behöver vila så därför har jag tagit det väldigt lugnt på eftermiddagarna när jag kommit hem, därav inget bloggande. Idag har jag dock känt mig lite bättre så hoppas verkligen den här förkylningen och hostan ger med sig nu!


De senaste veckorna har jag fått lägga pengar på tråkiga, men praktiska saker. Jag har köpte ett par nya inneskor från Jobi, som jag kan ha på mina arbeten! Nödvändigt men kanske inte det roligaste att köpa. De känns väldigt mjuka och sköna och det behövs när man går barfota många tusen steg varje dag. Jag har även handlat ett regnställ som jag bara måste tipsa om. Jag kände att det var lägligt att satsa på ett ordentligt, som håller en torr nu i höst (har tidigare nöjt mig med halvtaskiga från Ullared. Som varken andas eller fyller någon funktion - haha, känner mig så VUXEN när jag skriver så). När man jobbar på förskola är man ju dessutom ute väldigt mycket - oavsett väder - och då behövs detta verkligen. Jag beställde mitt på Campadre (de lägger upp nya kampanjer varje dag - Odd Molly, Vila, Nike och Converse bland annat) och har ofta väldigt vettiga priser. Detta kostar 2000 i butik men jag fick ge 600 för det! Prisvärt tycker jag! Mamma har ett sen tidigare som hon är mycket nöjd med. Föresten, på tal om mamma, kan ni gissa vad hon gjorde när jag kom hem? Lyssnade på julmusik. Från och med den första oktober är det fritt fram att spela jullåtar enligt hennes regler... Galning! Men ja. Det är just så jag firar in min fredag. Jag, Christmas Lights och herr Hosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0