snow

5:2 & nypremiär!

Hej alla glada! Jag har haft en heldag på förskolan! Jag gillar verkligen att vara där! Alla barn är så gulliga och timmarna bara flyger förbi! Det är så skönt när man trivs med sitt jobb! I veckan ska jag även testa på att vara fröken, som barnen säger, på en skola! Det ska bli spännande! Efter jobbet gick jag en runda i regnet och gjorde lite styrka för ben och armar. Mitt halsont har inte helt gått bort så får trappa upp träningen så smått så jag inte triggar igång någon förkylning igen. Och på tal om hälsa så har jag hört lite om den här 5:2-dieten. Jag blir bara så matt. Att det ska vara så jädrans svårt att äta nyttig mat varje dag - sju dagar i veckan? Istället ska man göra det mycket krångligare och nästan svälta sig själv två av veckans dagar.. Jag förstår ingenting! Ät normala portioner - vällagad mat - varje dag istället och försök träna ett par gånger i veckan så ska nog den där kroppen samarbeta med en iallafall! Om man äter minimalt två dagar i veckan så tror jag att dieten kan ge motsatt effekt. Då har man ju varit så extremt duktig och kan unna sig både det ena och det fjärde resten av tiden. Tror ni inte? Och dessutom är man nog rätt hungrig dagen efter. Det hade jag varit iallafall!! Nej, sluta upp med sånt trams! Läste ett bra citat häromdagen som var mycket tänkvärt.


"I have been on diet for two weeks and all i have lost is 14 days"


Nu till något helt annat - som man absolut inte får missa! Det är ju nypremiär av Ensam Mamma Söker ikväll! I år ska ju de ha en programledare som följer alla mammor! Åh! Jag vet inte varför jag älskar det här programmet - men jag bara gör det! Wiihooo! Så dags att hoppa in i duschen och sen äta en god måltid - den går säkert på flera hundra kalorier! Att äta gott och röra på sig - det är vägen både till lycka och hälsosamma kroppar. Svält har vi ändå tillräckligt av i stora vida världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0