snow

Livet som undersköterska..


Nu var det ett par dagar sen jag hörde av mig. Men jag har haft fullt upp - med jobb! Nu är jag verkligen helt färdig efter en måndag-till-söndags-jobbvecka! Helt galet! Under veckan har jag både jobbat på förskolan, i en förskoleklass med 19 nya ansikten och på äldreboendet. Jag hade delad tur igår och när jag kom dit på morgonen fick jag veta att jag skulle vara helt själv på min avdelning under den första turen - från sju till halv två. Hur kan det ens vara möjligt att fixa själv? Tio vårdtagare där alla ska komma upp på morgonen, tvättas och ha frukost. Och sen hela förmiddagen med allt vad det innebär och under lunchen. Helt själv med hjälp från andra avdelningar att ta upp de som krävs två för. Jag blir bara SÅ ARG! Kan ni gissa om jag var slut i huvudet - och i benen - när jag kom hem? Sen var det bara att gå på det igen på kvällen - men då hade jag tack och lov en kollega att dela jobbet med! Men ändå va? Att detta är acceptabelt? Hade det kommit ut i tidningen hade det varit katastrof. 

Jag har valt att inte alls prata om mitt jobb i bloggen men i sådana här situationer blir man ju så frustrerad och vill bara skrika ut sin ilska! Jag tycker så synd om de boende - det är ju dem som blir lidande. Alla är så snälla och tålmodiga och jag vill verkligen göra så att de trivs och mår bra. Många av dem har slitit och kämpat hela livet och nu tycker jag att det är deras tur att luta sig tillbaka och bli ompysslade. Nu ska jag hur som helst ha en välförtjänt ledighet i en dag eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0