snow

Vår fina sjuåring

Hej alla glada och sura, lätta och tunga, pigga och trötta, snälla och dumma! Här har jag flängt fram och tillbaka från jobbet i två dygn och inte hunnit andas ut riktigt. Förrän nu. Men nu gör jag det riktigt ordentligt! Tog en långpromenad i det krispiga, stråååålande höstvädret, gick till stranden där det kändes som sommar, duschade och hade lite spa med mig själv. Målade naglarna - alltid, alltid när jag är lite ledig från äldreboendet (där man inte får ha nagellack) gör jag det. Det blir mentalt avslappnande - för varje gång jag tittar på fingrarna påminns jag om att jag är ledig. Skön känsla! Nu ska jag laga mat med Adam. Blir vår paradrätt - hemmagjorda hamburgare med pommes, massa grönsaker och Coca Cola! Inget avancerat men ack så gott! Och sen blir det Bonde Söker Fru! Bästa med hösten, dessa gulliga program!


Får inte glömma Cindy - vår födelsedagshund! 7 år idag! Jag säger som mammor säger: kan inte förstå att hon blivit så gammal! Vår lilla plutt som förgyller alla dagar, alla veckor, alla månader - året om! Som är så snäll att hon blir dum, som alltid vill vara där vi är, som vet att det är mamma man ska fjäska för och som möter oss i dörren, med en viftande svans och ögon som glittrar, när vi kommer hem - spelar ingen roll om man varit borta i fem minuter för att hämta posten eller varit hemifrån i några timmar. Cindy

Kommentarer
Postat av: Biffen

Fina ni är, hälsa grattis till Cindy från mig! :) sen så vill jag bara säga att jag tycker det är jätteroligt att du fortfarande håller igång bloggen! Det är väldigt roligt att läsa vad du skriver, speciellt nu när vi inte kan ses särskilt ofta. Kul också att gå tillbaka i arkivet och kolla på gamla inlägg :) you go girl ;)

Svar: Åh, vad roligt att höra! Skriver mycket för min egen skull. Så roligt att gå tillbaka och se vad jag gjorde för ett år sen eller mer! :D
Annie

2013-09-25 @ 17:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0