snow

Ett LÅNGfredags-inlägg!


Ett hej mitt i fredagen och denna lediga långhelg! Har ni sol och strålar? Här har dagen bjudit på riktigt aprilväder - småstänk, tio grader och sol och moln om vartannat! Ser fram emot morgondagens vårvindar - som, enligt rapporten, ska vara sol och 16 grader! *Håller tummarna* Har startat dagen med att städa garderoben. Dammat av hyllor och kordinerat mina kläder i färgordning! Vågar väl inte visa bild på det för ni kommer tro jag är knäpp. Men det är viktigt för att jag ska få inre harmoni! Har plockat fram färgglada blusar och stoppat undan stickade ylletröjor! Känns ju helt fantastiskt att vi går mot sommaren nu!

Har även varit ute och tagit milen. Som var en pina idag. Det tog lika lång tid som första gången jag sprang i mars. Fruktansvärt. Tror att förkylning och pollen påverkar. Men det var rena rama helvetet att ta sig runt, om man får säga så. Jag fick hem tidningen Varvet igår, där det står hur man laddar upp inför Göteborgsvarvet. Och jag blir så skrämd när jag läser de där artiklarna. De borde vara peppande, men gör det istället bara mer ångestladdat. Jag får dåligt självförtroende och tror bara det är jag som tycker det är kämpigt med milen. Verkar ju som att alla i den där tidningen tar 16 kilometer för en "lätt träningsrunda". Aaaah och själv är jag nojig att jag inte ska orka ta mig i mål. Eller att jag ska få håll efter fem kilometer. Eller inte orka ta mig upp för en backe. Eller det värsta av allt - att jag ska GE UPP. Det finns aldrig med i mina planer - vad jag än tar för mig. Men tänk om man helt enkelt känner att det inte kommer gå... Jajajajajaja, alla mina tankar. Som jag slänger ut så här på er. Ren och skär ångest är vad det är just nu i alla fall.


Känner redan nu att detta kommer bli ett långt inlägg för har inte ens börjat prata om det jag egentligen tänkte skriva. Efter löprundan blev jag så där yr och konstig som jag inte känt på väldigt länge. Jag tycker att jag lärt känna min kropp och äter därför direkt efter varje pass och tar en resorb. Då brukar jag komma i balans och må bra! Men kände mig helt väck efteråt och det är först nu jag är bättre. Får väl äta mycket salta godisbitar ikväll helt enkelt för att fylla på saltdepåerna. Ja, skit samma. Var ju inte heller detta jag skulle ta upp. Så. Har ju som sagt rensat garderoben och hittade då denna blus. Gillar färgen men hatar längden. Så kan man väl säga. Så nu tänkte jag kapa den med hjälp av en sax och sy lite sicksackstygn i kanterna för att få den att se hel ut igen. Tror ni det funkar? Återkommer med resultatet! Tänker mig till mörka jeansshorts och en knut på huvudet! Längtar!


Har även på mig en ny klänning idag! Vet inte om den är jag men gillar detaljerna och den neutrala färgen. Och barbent är jag för att jag bara ska vara hemma ikväll. Tro inte jag är galen! Nu blir det att äta ikapp en massa salt och önska er en trevlig långfredag! Läste föresten det här! Är inte det helt sjuuuukt?! Skrämmande att sånt här finns. Jesus må ha korsfästs men låt inte detta bli en tradition! Det är som att hela Ängelholm hade tagit sig till en och samma plats för att frivilligt se på när folk plågas och spikas upp! Det är så långt ifrån min värld man kan komma! Här lever man så skyddat och tror detta är "sånt som hände förr" men man slutar aldrig förvånad! Ja, då känns ju ångest inför Göteborgsvarvet som en fis i rymden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0