snow

Bakad potatis & chokladbollar


Godkväll kära Bloggis!
Innan jag hoppar ner i soffan för Let's Dance och David Hellenius så lovade jag ju att dela med mig av kvällens middag! Det är min matlagningsdag och det blev något som jag gillar väldigt mycket! Bakad potatis med kyckling och bacon! Jag hade mamma till min hjälp. Hon fick ta hand om köttet och jag om allt fix med grönsaker och såser. Den ena röran blev väldigt lyckad. Den borde ni testa! Potatisen var mycket enkel att få ihop. Skrubba skalet noga, picka varje potatis med en potatissticka och skär ett kryss så man kan fylla dem med allt gott. Skjuts in i ugnen, 225° i cirka 1 timme och 15 minuter! Röran bestod av:
  • En röd paprika
  • En halv rödlök
  • Ett skalat äpple
  • 3 dl cream fraiche
  • 1 tsk röd currypasta
  • Gräslök direkt från trädgården
  • 100 gram smör
  • 1 dl strösocker
  • 3 msk kakao
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 3 msk starkt kaffe
  • 3,5 dl havregryn
Nu ska jag slå mig ner i soffan med efterrätten som jag slängde ihop. Chokladbollar! Så ruskigt gott och enkelt att göra! Jag tycker de blir extra goda om man kör smeten i en matberedare och rullar dem i kokos. Mmmmmmm! Nu säger Mat-Annie tack för denna fredag och checkar ut! Ha en ljuvlig kväll så hörs vi imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0