snow

Genom hav å land

Det är bara ljust ljusgrönt ett par veckor om år! Det gäller att njuta och, framför allt, att se det! Jag är smått kär i dessa 14 dagar..
Älskar när campingen börjar fyllas med husvagnar och husbilar, förtält och grillar. Äkta vårtecken! Under påskhelgen var här smockat!
Kan inte fatta att vi åker flera hundra mil bort för att hitta "den perfekta stranden". För det är ju just den vi lämnar när vi far.
Vitsippor och inget sparande på färger! Vi behöver rosa å grönt efter en vinter med svart!
Svängde förbi Klitterhus för ett HEJ och bakom detta gula hus möttes jag av...
... bryggan, en klass som skulle bada och familjer som fikade på filtar!

Då var vardagen i rullning och dagens lunch intogs på samma tidpunkt som gårdagens frukost. Så märkligt att man kan vända på dygnen bara så där över en helg! Slutade tidigt så har haft hela eftermiddagen fri! Och vad har jag då gjort kan man ju undra? Jag tänkte klippa och sy i min orangeröda topp men kom inte längre än till tanken. Istället har jag varit ute och njutit av 20 plus! Slängde på mina gröna shorts och min nya gula sporttröja! Vid havet blev jag attackerad av rapsbaggar och en och annan hund. Men det där vet ni bara ifall jag spammat er på Snapchat! Bilderna här är väldigt harmoniska och fridfulla! Och långt bort från stora, skällande hundar och annat läskigt. Nu går vi på promenad! 

Fick en gammal favoritlåt på huvudet (ifrån den bästa serien EVER, om 12-åriga Annie får tala) när jag läste min rubrik.. "Jag har rest, över hav och land. Jag har varit glad, och ledsen. Överallt har jag letat. Efter den som vill hålla min hand. Tänk att det var här du fanns, jag tror nog att vi har en chans. Kanske har vi alltid varit kära".. ÅÅÅÅ ROSA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0