snow

Härligt väder & regnbågsfärgat hår

Ska testa denna i veckan!

Nu landar jag efter en hektisk dag som började 05:00 i morse, när klockan ringde.
Tyckte för några månader sen att det var tufft att gå upp så tidigt, för öppning på förskolan. Men nu när man har kommit in i rutinerna är det en helt annan sak! Skönt att starta morgonen tidigt och go känsla när klockan slår halv tio och man vet att man redan jobbat tre timmar! Ska väl egentligen inte tjata mer om detta fantastiska väder men en av de stora fördelarna med det här yrket är att man får vara ute hela dagarna och verkligen ta tillvara på dessa 23 grader och sol, som denna måndag har bjudit på. Vet ni vad en flicka sa, alldeles drömmande, idag? När jag blir stor, ja alltså när jag fyllt sex, ska jag minsann ha regnbågsfärgat hår. Jag ska komma tillbaka hit och visa det för alla er barn och fröknar. Hon sa det på ett så härligt sätt som att, när hon får göra precis som hon vill (vilket man tydligen får när man sex år), så är detta det första hon ska checka av på sin lista! Älskar sånt! Förutom en heldag med barnen har jag varit ovän med joggingslingan, diggat till mina favoritlåtar, gjort tabata i trädgården, googlat recept på saffranskryddad fisksoppa och nu ska jag slå ner min rumpa i soffan till Biggest Loser. Fantastico! Imorgon väntar en snygg hätta och vassa verktyg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0