snow

Ruskdröm & vitsippor

Hallå hallå, regniga ruskiga måndag! Hoppas allt är bra med er! Här är det bra men jag känner verkligen av att det är måndag! Öppnade på förskolan i morse och förutom att man ska upp tidigt så sover jag inte särskilt bra de nätterna heller. Det hade ju varit riktigt jobbigt om man försov sig eller något liknande när man är först på plats. Hur som helst så vaknade jag av en mardröm vid fyrasnåret. Drömde att jag öppnade på förskolan alldeles själv (vi är alltid två annars) och just när jag var på väg in i lekrummet för att tända några smålampor tog en man mig på axeln! Gaahh! Den här mannen, mördaren, tjuven skrämde skiten ur mig! Han sov där om helgerna! Hemska drömmar! Behöver jag säga att det iiiiinte var kul att gå in i det där rummet?!


Men nu ska vi ju inte tala vardag utan om lördag och söndag som gått! De gick som vanligt allt för snabbt men man uppskattar verkligen helgerna när man har måndag-till-fredag-jobb! I lördags var jag och Marcus i Helsingborg hos våra relativt nyfunna vänner Tobbe och Maddie! Vi spelade spel, snackade och drack lemonad! Himla trevligt och roligt att umgås i par tycker vi! Söndagen startade med en lång sovmorgon! Underbart! Jag och mannen åkte en runda till Lager 157 och Sportware! Jag köpte snygga Nike-tröjor och Marcus t-shirtar! På kvällen var vi och familjen hos släkten för att fira farfar! Jag och lillkusinen (som inte är så liten längre!) gick loss med kameran! Jag agerade fotograf och hon ställde upp som modell! Mitt fotohjärta dunkade högt och fort! Det var verkligen på tiden att kameran dammades av! Och vilken vårkväll vi hade då - 14 grader och moln, vilket betyder perfekt ljusinsläpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0