snow

Tjuvstartar påsken


Då var det onsdag och idag har det varit påskfest på förskolan! Jag har varit påskkärring - i en fasansfull ful kjol, en korallrosa tröja och ett sött litet huckle på huvudet! Igår försökte jag förbereda inför festen med att rulla chokladbollar diskret men med 22 nyfikna barn var det rätt omöjligt. Jag försökte dra till med en lögn. Att jag skulle ge dem till min bror eftersom jag inte hann köpa någon present till hans födelsedag. Vet inte om den gick hem men ett barn frågade om jag inte hade några pengar, haha. I själva verket var alltså chokladbollarna en överraskning som påskharen gömde i ett ägg till oss! Naglarna var målade i glada färger dagen till ära! Rosa och lila - de finaste färgerna i världen om du frågar tre-, fyra- och femåriga tjejer. Nu ska jag sladda över till Marcus och familjen i Rebellberga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0