snow

Californien wrap


Får be om ursäkt att det varit tyst här inne sen i tisdags.
Igår hade jag fullt upp. Startade dagen med powerwalk, sen vidare för strandhäng, matlagning med Marcus, kvällsdopp med en helt ljuvlig vy HÄR och premiär av Bjärechips med smak av vinäger (usch och fy). Idag blir dock inte många knop gjorda. Jag är inte alls på humör. Lätt huvudvärk, illamående, trött i kroppen, hängig, ont i halsen och allmänt deppig. Kanske resfeber? Med en kombination av en gnutta förkylning! Inget roligt för er att höra på. Så ska istället snacka om en maträtt, jag länge tänkt testa, som vi lagade igår. Jag åt en himla god lunch (med Medelhavet som granne, gör ju inte saken sämre) i Malaga. Det var den bästa måltiden på hela resan. Jag var väldigt observant på alla tillbehör, eftersom jag hade detta i baktanken, att själv laga något liknande. Gillar enkel och fräsch mat. En stor bonus att det är mjölkfritt (utom mjukosten), det mår jag bäst av. Detta var mitt i prick! Man behöver:

Tortillabröd (helst de största)
Philadelphiaost
Avokado
Rödlök
Kruksallad
Tomat
Kycklingfiléer
Sweetchilisås

Strimla kycklingen, krydda med salt och peppar och stek. Hacka rödlök smått, skölj kruksallad och dela tomat. Häll på sweetchilisås i stekjärnet, när kycklingen fått färg. Värm tortillabröd, bre på philadelphiaost och mosa avokado över. Lägg på sallad, tomat och lök och tillslut kyckling - mums filibabba! Vi serverade klyftpotatis till. Sen kan man ju variera i all oändlighet med andra grönsaker, kött och sås! Ett litet tips så här i semestertider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0