snow

Skrattanfall & fototips


Alltså ljuset på dessa bilder - jag är helt kär! Det är något magiskt med timmarna innan solnedgång! Sen är jag ju svag för det marina också! Havet, båtarna och färgerna. Gillar dessa små stugor, eller förråd eller vad det nu är för något, starkt! Också Ebba förstås. Fångade hennes skratt på bild. Det om något är ju bara för härligt, när man fångar ögonblicket! Har ni tänkt på att det är oftast i sekunden efter man tog bilden som det äkta leendet kommer? Jaså inte? Nej men det är för att ni inte fattar vad jag menar. Kanske jag som förklarar dåligt, hmm. Ni vet när man säger till personen/personerna man ska fota, att de ska titta in i kameran och LE. Helst ska allt se helt naturligt och avslappnat ut. När det i själva verket känns väldigt jobbigt och ser uppstyrt ut. Det funkar ju sällan. Eller snarare aldrig. I sekunden efter att man tagit bilden med ett stelt smile, kommer däremot det riktiga skrattet fram. Fast det fångar väldigt få, för då är de själva upptagna med att skratta. Även om det är egentligen då man skulle ha avfyra några klick. Där tror jag många också gör fel. Man tar en bild. Max två. Jag tar åtta och sen behåller jag ett par av dem. Ett litet tips så här från en amatörfotograf till en annan. Älskar sista bilden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0