snow

The Golden Year


Jag har lovat er att ni inte ska få en massa tidsinställda inlägg nu under resan. Det blir bara ett sådant. Och det är detta. Sen hoppas jag kunna skicka iväg några blogginlägg ifrån Kreta. Det är ju så mycket roligare att skriva, och läsa för all del, från just detta nu. Men kände att den här boken är värd (tror jag, för har inte läst den än) att nämna i mer än bara förbifarten! Köpte den för flera veckor sen men hade bestämt mig för att jag skulle spara den till semestern. Så nu har den legat på skrivbordet och retat mig länge och väl. Ville sätta fart på direkten och läsa. Hoppas, hoppas att den uppfyller mina höga förväntningar. Jag är, som ni kanske vet vid det här laget, en trogen lyssnare till Fredagspodden som Hannah och Amanda gör. Och det här är deras bok om The Golden Year, som de pratar mycket om i podden. Det handlar om att man ska ta bort allt som inte gör en gott. Genom att rannsaka sig själv och våga förändra ska det leda till ett golden year! Det låter flummigt men jag tror det är nyttigt att verkligen se över vad man mår bra av. Vem vet, det kanske slutar med att jag flyttar till Mallorca, startar skrivkurser, slutar ha ångest över all Toblerone jag äter, går upp 30 kilo, lär mig flytande spanska och får upp ögonen för yoga.... Den här boken kan alltså förändra hela mitt liv. Jag är så spänd på att få sätta igång!

Kommentarer
Postat av: Malin

Wow Annie du är så cool! Du skriver så bra. Har humor! Låt dina drömmar och tankar slå in. tänk inte bara tanken på att du skulle vilja göra något - gör det. :) Puss! Lätt att du ska sluta ha ångest över all toblerone du äter. :)

Svar: Åååå Malin! Ville skriva på din senaste Facebook-uppdatering de förbjudna orden, att du är så klok. Men som sagt, det är ju förbjudet! Puss på dig!!
Annie

2014-08-19 @ 23:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0