snow

1 negativ 5 positiva

Jag har hört att har man en negativ tanke så krävs det fem positiva för att kompensera. Negativ tanke: Jag läste litteraturlistan för nästa termin idag. Det skulle jag inte gjort. Varför? För att vi ska läsa 500 sidor på engelska. Jag hatar engelska och får så dåligt självförtroende så fort jag blir testad på mina språkkunskaper. Engelsklektionerna i högstadiet och gymnasiet var rena pinan. Dessa var så ångestladdade. Nationella proven ska vi inte tala om. När höstterminen startade bävade jag för proven, som var i februari-maj någon gång. Vad det var som var så jobbigt mitt engelska? Att jag skulle behöva spontanprata, bli förhörd och lärarna och eleverna skulle märka hur dålig jag var. Nu får jag tillbaka samma jävla känsla.


Fem positiva tankar: 1. Jag har checkat av några "måsten" idag. Jag har bland annat lämnat tillbaka böcker på biblioteket och räknat ut att jag lagt 300 kronor totalt på litteratur den här terminen. Heja framförhållning! 2. Jag har fått tummen ur och förnyat gymkortet på Friskis. Jag är ovan att träna, ovan att svettas bland andra och ovan att få bästa känslan i kroppen efteråt. 3. Jag ska träffa Marcus ikväll. 4. Jag lyckades lacka naglarna snyggt för en gång skull. Även högerhanden slipper skämmas. 5. Att jag har ett hem. Där det är varmt och skönt. Det uppskattar jag extra mycket när det är -11.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0